רופאים ואחיות בהדסה ידברו בטלפון סלולרי מיוחד לשבת

    יוסי אשר No Comments on רופאים ואחיות בהדסה ידברו בטלפון סלולרי מיוחד לשבת

    לראשונה בארץ ההתקן "טלגרמא", הכולל אפליקציה לשבת, הוכן ע"י מהנדסי מכון צומת • על שולחן המעבדה ב'צומת' מונח פיתוח ייחודי למיטות מתכווננות על פי ההלכה לבקשת הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה'

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    ב'המרכז הרפואי הדסה' קיבלו ראשוני הרופאים את הטלפון הסלולרי השבתי הראשון –  'טלגרמא' הבנוי על בסיס שיטת ה'גרמא' ו'שינוי תדר' בטאצ'.

    המכשירים הראשונים הוענקו ע"י רב המרכז הרפואי של הדסה, הרב משה קליין, לפרופ' ראובן אור, מנהל המח' להשתלת מח עצם, לפרופ' שמעון רייס, מנהל מח' ילדים ולגב' דבורה קירשנבאום, אחות ראשית טיפול נמרץ. הללו זקוקים לתקשורת בשבת בתפקידם.

    בטקס השתתפו המשנה למנכ"ל הדסה אורן לוי והאמרכל אודי שאולוף שברכו את המהלך הרחב שיזם הרב משה קליין להנגיש את המרכזים הרפואיים של הדסה לציבור הדתי והחרדי לגווניו, ולאפשר שמירת שבת כהלכה ברמה המיטבית בדומה להענקת שירות רפואי ולוגיסטי מעולה. מגמה זו קשורה בסוגיות של כשרות, שבת, טומאת כהנים, פסח, בתי כנסת ועוד.

    המהנדס, הרב רוזן, ציין כי אחד הפיתוחים הראשונים של מכון 'צומת' לפני למעלה מ-30 שנה היה 'שבתפון' עם מקשי 'גרמא' מסורבלים, שקיבל את אישור הרבנים הראשיים דאז הרב עובדיה יוסף והרב שלמה גורן זצ"ל. מאז השתכללו מכשירי התקשורת בתחומי רפואה, בטחון ואישי מדינה וכיו"ב, והטלפון הקווי 'ירד מהבמה' לטובת הסלולרי. ב'טלגרמא' הנוכחית קיימת פריצת דרך ראשונית; עשיית שימוש באפליקציה (המופעלת מערב שבת).

    המהנדס דניאל שנשינסקי הציג את דיבורית ייחודית שפותחה במעבדות 'צומת', המחוברת לטלפון האישי בבלוטוס, ומאפשרת קבלת שיחה, ניתוקה וחיוג, כולל מרשימת אנשי הקשר האישיים, בשיטה הלכטכנית המותרת לפי הנסיבות. אגב, הורדת האפליקציה היא חינמית. מנהל 'צומת' שהשתתף בטקס, דן מארנץ, גילה כי על שולחן המעבדה ב'צומת' מונח פיתוח ייחודי למיטות מתכווננות על פי ההלכה לבקשת הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה'. כמו כן, נבדקים בימים אלו במעבדות 'צומת' מתן מענה לסוגיית כרטיסי הקירוב לפתיחת דלתות חשמליות בשבת.



    0 תגובות